Gebruiksvriendelijk online reserveren

Functies
Demoversie

Krijg een overzicht van de functies van het systeem via het menu aan de linkerkant

Online reserveren in een paar klikken

Onlinebooq biedt u een professioneel reserveringssysteem voor uw klanten. Heeft u al een website, dan kunt u eenvoudig doorlinken naar dit reserveringsproces of het via onze eigen handige widget inbedden in uw eigen website.

Bekijk hieronder een voorbeeld om te zien hoe eenvoudig het voor een klant is om een afspraak te maken.

Eerst moet de klant kiezen welke dienst hij wil reserveren. Bij een kapper kan men bijv. kiezen tussen mogelijkheden als “Heren knippen”, “Dames knippen”, etc. Bij elke mogelijkheid staan een korte omschrijving, de prijs en de duur van de dienst. De diensten kunnen gecategoriseerd worden voor een beter overzicht en u bepaalt zelf of uw klanten één of meer diensten per afspraak kunnen reserveren.

Na het kiezen van de dienst moet de klant aangeven bij welke werknemer hij de afspraak wil maken. Zijn er meerdere werknemers die de gekozen dienst kunnen uitvoeren, dan kan de klant “ALLE” kiezen. Daarmee krijgt de klant een totaaloverzicht van beschikbare tijden bij alle werknemers. Werkt er maar 1 persoon, dan wordt deze stap automatisch verborgen.

Nu is het tijd om het juiste tijdstip voor de afspraak te vinden. Men krijgt een overzicht per maand. Dagen met beschikbare tijden worden duidelijk groen gemarkeerd in de agenda en als men op een dag klikt worden de tijden getoond voor respectievelijk de ochtend, middag en avond. Alle tijden worden vanzelfsprekend uit uw agenda gegenereerd.

Hier moet de klant zijn informatie invoeren. Als de klant het systeem al eens heeft gebruikt, vindt het systeem de klant op basis van het e-mailadres of het mobiele telefoonnummer. De klant hoeft geen gebruiker aan te maken of een password te onthouden – hij moet gewoon zijn informatie invoeren. U kunt zelf kiezen of uw klanten de mogelijkheid moeten hebben om bijv. adres, geslacht en geboortedatum in te voeren.

Ten slotte moet de klant zijn afspraak bevestigen. Er wordt een overzicht van de gekozen afspraak en de door de klant ingevoerde gegevens getoond. Als de klant zijn e-mailadres en/of mobiele telefoonnummer heeft ingevoerd kan het systeem vervolgens een bevestiging verzenden en kort voor de afspraak herinneringen verzenden om de klant aan de afspraak te herinneren.

Wanneer de klant de afspraak en de contactgegevens heeft bevestigd, wordt een bevestiging gestuurd aan de klant. De afspraak staat nu in uw agenda, waar u deze meteen kunt zien. U kunt ook, elke keer dat een klant een afspraak bij u reserveert, automatisch een bericht via e-mail en sms ontvangen. Zo mist u nooit het overzicht.